dilluns, 27 de juliol del 2009

NAVEGANT PEL TITIKAKA

Desprès de l'última aventura, vam arribar a Puno, una ciutat petita, que no destaca pels seus encants, però és el punt de partida per navegar pel llac Titikaka.

La primera excursió pel llac va ser a LOS UROS. El lloc més curiós on hem estat fins ara. Són unes illes artificials fetes de la totora (una planta que neix al ll
ac). De les seves arrels fan la superfície de l'illa. I les cases, barques i el seu manteniment el fan amb la totora. La cuina, és una pedra plana on hi fan els seus àpats.
En una illa hi ha l'escola, en una altra el cementiri, i a cada illa hi viu un número determinat de famílies i hi ha un president. Malgrat que són habitants de Puno.

La primera impressió del Llac Titikaka no va ser massa bona, dons la part de Perú està molt contaminada i bruta. En busca d'una altra visió i motivades per la Txell vam arribar a Bolívia (Copacabana).

Des d'allà, vam anar a la Isla del Sol, una petita illa del llac Titikaka fantàstica. Vam arribar al Sud i de seguida vam fer camí cap al Nord com ens havien recomanat. I és que al Sud és una zona molt turística i on arriben tots els vaixells. Més de 3 hores de camí, i acompanyades d'una posta de sol impressionant. De nit vam arribar al petit poble del Nord, i vam dormir a l'Hostal Cultural.
Al matí, ben d'hora, vam quedar impressionades pel lloc on estavem. A la platja, vam veure com es despertava Ch'Allapampa. Els pescadors, un home tallant fusta, el bestiari i els amos, ... una vida ben diferent del que trobem a casa.

Un viatge exprès a Bolívia, i un retrobament amb la Txell; que aprofitem per dir que està molt bé! Està treballant en un projecte de Turismo Comunitario amb la gent de les illes del llac. Un molt bona feina!

Tornem a Puno (Perú), i efectivament la part boliviana del llac és molt més bonica.

El 25 de juliol estaven de celebració en una altra illa del ll
ac, i ben engrescades ens hi vam anar. La veritat és que va ser una molt bona elecció. L'illa Taquile començava les seves festes!
Vam poder veure una festa fantàstica, amb tota la gent vestida
amb la roba típica d'allà. A més, vam visitar el mercat d'artesania, aquesta illa és coneguda com l'illa del textil.

I el fet més important, és que ens va acollir una família de Taliqueños. Vam disfrutar de l'allotjament amb una parella d'italians que vam conèixer. Vam dormir amb la família d'en Luis, la seva dona i els seus dos fills. Vam compartir el sopar, i ens van explicar experiències de la seva vida.

Propera estació... Cusco (segons els inkes...el melic del món).

Per cert, sobre el temps... ara fa molta fred!!! anem amb tres capes de roba, aixi que disfruteu de la calor que fa allà!

Qui volia fotos... en feu prou?